Zaproponowaliśmy MC uproszczenie integracji systemów
Od 1 stycznia br. większość podmiotów publicznych ma obowiązek korzystania z e-Doręczeń. Poczta Polska, jako operator wyznaczony, odpowiada za obsługę tego systemu. W pierwszych tygodniach pojawiły się problemy techniczne. Według wiceprezesa Poczty Polskiej ds. cyfryzacji Dariusza Śpiewaka, wynikały one głównie z błędów integracyjnych po stronie instytucji publicznych.
Jak zaznaczył, że Poczta Polska zaproponowała Ministerstwu Cyfryzacji wycofanie dwóch starszych metod integracji, pozostawiając jedną, najnowszą wersję interfejsu. Dodał, że nowe podmioty będą mogły korzystać wyłącznie z tej wersji, co uprości proces integracji - przekazał. Kolejną propozycją jest wsparcie Poczty dla nowych podmiotów w testowaniu integracji z systemem e-Doręczeń, przed jego wdrożeniem. Za te działania może odpowiadać spółka zależna, Poczta Polska Usługi Cyfrowe, a także Centralny Ośrodek Informatyki - wskazał Śpiewak.
Poinformował, że między 1 stycznia a 2 lutego br. w systemie nadano około 460 tys. przesyłek PURDE, czyli całkowicie elektronicznych, z czego 1 tys. 494 zostało odrzuconych. Przyczyną - jak podał - były m.in. błędne rozszerzenia plików oraz blokowanie przez skanery antywirusowe. W przypadku 2 mln przesyłek PUH (hybrydowych) odrzucono 28 tys. 457 z powodu błędów, takich jak brak adresu czy niewłaściwe marginesy. Od stycznia br. do Poczty wpłynęło 2 tys. 589 reklamacji, z czego 454 zostały rozpatrzone, a 228 uznano za zasadne.
Wywiad z Dariuszem Śpiewakiem opublikujemy o godz. 9.50.
Monika Blandyna Lewkowicz (PAP)
mbl/ pad/ amac/